Πέμπτη, 31 Μαΐου 2012

Γεώργιος Παχτίκος


ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΕΘΝΟΜΟΥΣΙΟΛΟΓΟΣ ΚΑΙ  ΣΥΝΘΕΤΗΣ.
ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΟΡΤΑΚΙΟΙ ΒΙΘΥΝΙΑΣ ΤΟ 1869 
ΔΙΕΜΕΙΝΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ 
ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ.

ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ 
ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
 ΜΕ  ΜΕΛΕΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ-ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ .

ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ "ΑΠ` ΟΛΑ"
ΣΤΙΣ 25 ΙΟΥΛΙΟΥ 1915 
ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΠΡΟΩΡΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ.

Η Ζωζώ Νταλμάς στην Πόλη


Στο λόφο του Beyoglu, στο Cumhuriyet Gazinosu με τουρκικά και ελληνικά τραγούδια.

Η θέα από τον λόφο του Baltalimanı


Ο κόλπος της Kanlıca και το Kavacık.

Σταθμός του Μακροχωρίου- Bakirköy istasyonu


Σοκάκι στο Anadolu kavak


Τετάρτη, 30 Μαΐου 2012

Μία μόνον επίσκεψις αρκεί


Η προκυμαία της Αντιγόνης- Burgazada rihtim


Η αποβάθρα στο Beykoz- Beykoz vapur iskelesi


Η είσοδος της Μαύρης θάλασσας


Η είσοδος της Μαύρης θάλασσας και το τέλος του Βοσπόρου. Στο βάθος δεξιά το Anadolu kavak και στην κορυφή του λόφου το Yoros kalesi.

Μεγάλαι Αποθήκαι Υλικών Οικοδομής Ε.Α.Ουσουλδζόγλου


Τρίτη, 29 Μαΐου 2012

Peter Saul, Fall of Constantinople (1453 A.D.)


Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης μέσα από σύγχρονη ματιά. Πίνακας του Peter Saul του 2004.

Peter Saul (γεννημένος 16 Αυγούστου του 1934) είναι ένας Αμερικανός ζωγράφος. Το έργο του έχει διασυνδέσεις με την Ποπ Αρτ, τον  σουρεαλισμό, και τον εξπρεσιονισμό. Η έγκαιρη χρήση του από ποπ αναφορές κινουμένων σχεδίων πολιτισμού στα τέλη της δεκαετίας του 1950 και πολύ αρχές του 1960 τον τοποθετεί ως έναν από τους πατέρες του κινήματος Pop Art.

Το ανακάλημα της Κωνσταντινούπολης


Η πολιορκία της Κωνσταντινούπολης σε τοιχογραφία μοναστηριού στη Ρουμανία.

Θρήνος κλαυθμός και οδυρμός και στεναγμός και λύπη,
Θλίψις απαραμύθητος έπεσεν τοις Ρωμαίοις.
Εχάσασιν το σπίτιν τους, την Πόλιν την αγία,
το θάρρος και το καύχημα και την απαντοχήν τους.
Τις το 'πεν; Τις το μήνυσε; Πότε 'λθεν το μαντάτο;
Καράβιν εκατέβαινε στα μέρη της Τενέδου
και κάτεργον το υπάντησε, στέκει και αναρωτά το:
-"Καράβιν, πόθεν έρκεσαι και πόθεν κατεβαίνεις;"
-"Ερκομαι ακ τα' ανάθεμα κι εκ το βαρύν το σκότος,
ακ την αστραποχάλαζην, ακ την ανεμοζάλην°
απέ την Πόλην έρχομαι την αστραποκαμένην.
Εγώ γομάριν Δε βαστώ, αμέ μαντάτα φέρνω
κακά δια τους χριστιανούς, πικρά και δολωμένα.
(δημοτικό, απόσπασμα)

Τρίτη 29 Μαΐου 1453



Οι θέσεις Βυζαντινών και Τούρκων κατά τη διάρκεια της πολιορκίας της Πόλης.


Ο τελευταίος αυτοκράτορας της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας Κωνσταντίνος ΙΑ΄ Παλαιολόγος και ο Γεώργιος Φραντζής αξιωματούχος και ιστορικός της Αλώσεως της Πόλης.




Κ ωνσταντίνος ΙΑ΄ Παλαιολόγος.


Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος δια χειρός Φώτη Κόντογλου


Φραγκική μικρογραφία εποχής


Σχεδιάγραμμα άγνωστου Βενετού. Απεικονίζεται το Ρούμελι Χισάρ και έξι κανόνια στραμμένα προς την Κωνσταντινούπολη. Μιλάνο, Βιβλιοθήκη Τριβουλτσιάνα.



Πίνακες όπου απεικονίζεται η πολιορκία της Πόλης.







Νεώτερες απεικονίσεις της πολιορκίας.



Η απάντηση του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου στην πρόταση του Μωάμεθ Β΄για παράδοση της Πόλης και η υπογραφή του.


Η τελική έφοδος και η εισχώρηση των Τούρκων στην Πόλη

Η είσοδος του Μωάμεθ του Β΄ στην Κωνσταντινούπολη.

Κυριακή, 27 Μαΐου 2012

Kağıthane πίνακας του Stanislas Chelebowski


Πίνακας του Stanislas Chelebowski που παρουσιάζει το Kağıthane, τα Γλυκά Νερά της Ευρώπης στον μυχό του Κεράτιου κόλπου.


Ο Stanislas Chlebowski (1835-1884) ήταν ένας Πολωνός ζωγράφος φημισμένος σε ανατολίτικα θέματα. 
Ο Chlebowski γεννήθηκε στην Podole , και έμαθε  σχέδιο στην Οδησσό . Μεταξύ 1853-1859, σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών στην Αγία Πετρούπολη , και στη συνέχεια με υποτροφία για έξι χρόνια στο Παρίσι ως μαθητής του Γάλλου ζωγράφου οριενταλιστής Jean-Léon Gérôme . Ο Chlebowski ταξίδεψε στην Ισπανία, την Ιταλία, τη Γερμανία και το Βέλγιο. Στα χρόνια 1864-1876 ήταν ζωγράφος του  Σουλτάνου Abdulaziz και εγκαταστάθηκε στην Κωνσταντινούπολη . Ο Chlebowski έγινε δημοφιλής με το Σουλτανάτο. Κατά τη διάρκεια των υπηρεσιών του, είχε λάβει άδεια να φέρει μαζί του μια μεγάλη εικόνα της Μητέρας του Θεού που είχε διασωθεί από τη Μονή των Οδηγών το 1453.  Το 1876 μετακόμισε στο Παρίσι . Το 1881 επέστρεψε οριστικά στην Κρακοβία . Τα θέματα στις υδατογραφίες του και ελαιογραφίες του είναι διαφορετικά. Ζωγράφισε εικόνες ιστορικές μάχες που σχετίζονται με την ιστορία της Τουρκίας, σκηνές σε οριεντάλ ύφος, τοπία, πορτρέτα  Σουλτάνων . Πέθανε στην ηλικία των 49 ετών.

Μονή του Παντοκράτορος - Zeyrek camii


Στη γειτονιά του Zeyrek στα 1979


Σάββατο, 26 Μαΐου 2012

Πλανόδιος πωλητής στην αγορά


Ο σιδηροδρομικός σταθμός στο Σίρκετζι


Aυτοκρατορική Οθωμανική Τράπεζα


Στην παλιά αγορά της Χαλκηδόνας-Kadıköy eski çarşısında


Πέμπτη, 24 Μαΐου 2012

Ο ναός της Ανάληψης στα Υψωμάθεια



Ἡ ἐκκλησία παλιότερα γιόρταζε στὸ ὄνομα τῆς Παναγίας τῆς Χρυσαληθινῆς. Ἡ ἀρχαιότερη γραπτὴ μαρτυρία περὶ τοῦ ναοῦ εἶναι τοῦ 1566 σὲ πατριαρχικὴ ἐπιστολή. Ἡ ἐκκλησία πυρπολεῖται τὸ 1660 καὶ ἀνοικοδομεῖται γιὰ νὰ ἀποτεφρωθῇ τὸ 1782. Χτίζεται ξανὰ καὶ σταδιακὰ γίνονται ἐπισκευές, ἕως ὅτου, τὸ 1832, Πατριαρχεύοντος Κωνσταντίου, ὅπως ἀναφέρει μαρμάρινη ἐπιγραφὴ πάνω ἀπὸ τὴν Μεγάλη Πύλη τοῦ ναοῦ, καὶ μὲ τὸν πόθο, τὸν ζῆλο καὶ τὴν σπουδὴ «χριστολατρῶν ὁμοθρήσκων» ὁ ναὸς ἀποκτᾶ τὴν σημερινή του μορφή.
Πίσω ἀπὸ τὸ Ἱερὸν Βῆμα τοῦ ναοῦ ὑπάρχει ἁγίασμα, μὲ πηγάδι τὸ στόμιο τοῦ ὁποίου εἶναι ψηλό, μαρμάρινο, καὶ μὲ ἁγιασματάρι μαρμάρινο ἐπίσης, μὲ δύο κρουνούς.




Η εκκλησία είναι μια βασιλική με διαστάσεις 20 Χ 13 και ύψος 9 μέτρων.
Το τέμπλο είναι ενδιαφέρον με πολλά εικονίδια στο νάρθηκα,
συμπεριλαμβανομένων αυτών της Αγίας Βαρβάρας και
του Χριστού Παντοκράτορα.



Η εκκλησία επισκευάστηκε το 1999.
Η διεύθυνση είναι Analipsis Rum Ortodoks Kilisesi, Akıncı sok No7, KocaMustafaPaşa

Γιορτή της Άνοιξης και των λουλουδιών- Bahar ve Çiçek Bayramı


Στο πάρκο του Gülhane Σάββατο και Κυριακή από το πρωί ως το βράδυ.

Καφενείο στο Bebek στα χρόνια του 1930